Alla inlägg under januari 2017

GAD

Av Linn Arvidsson - 3 januari 2017 09:02

Hej!
Att ständigt vara rädd och orolig är nått jag brottas med varje dag, varje minut.
Att sova, äta, gå till jobbet är svårt, jag gör mitt bästa, men ibland är det riktigt tufft.


En person som har GAD känner en ständig oro och osäkerhet som gör att det är svårt att koppla av och känna sig lugn och trygg i sig själv. Man kan känna sig ångestfylld, pessimistisk, rastlös, lättretlig, stressad och spänd. Tankarna handlar vanligtvis om att något hemskt ska hända, att en katastrof ska ske eller att de som står en nära ska försvinna eller lämna en. Dessa orostankar, såväl som grubblerier över det förflutna, gör att du får svårt att koncentrera dig och vara närvarande i nuet.

Att vara orolig och fundera mycket på framtiden och vad som kan gå fel, är inte samma sak som att ha diagnosen GAD. Om du har GAD är din dagliga ångest så stark att det påverkar hela din tillvaro.

Jag berättar litegrann bara för att lätta mitt hjärta, att det inte syns utanpå hur mycket man kämpar varje sekund.

Kram Linn

Presentation


En blogg om smink O mera

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggportalen

blogglovin


Skapa flashcards